Is werkkleding fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen?

In aanmerking komende kledingstukken kunnen naast uw andere aftrekbare kosten worden geclaimd, op schema C van uw belastingaangifte. Je moet zelfstandige zijn om je werkkleding af te schrijven. werkkleding is fiscaal aftrekbaar als uw werkgever vereist dat u ze elke dag draagt, maar niet als dagelijkse kleding, zoals een uniform, kan worden gedragen. Als uw werkgever echter van u verlangt dat u pakken draagt — die u als dagelijkse kleding kunt dragen — dan kunt u de kosten ervan niet aftrekken, zelfs niet als u de pakken nooit buiten het werk draagt.

Kleding die uw bedrijf promoot, is aftrekbaar als promotiekosten. Dit omvat de kosten van de kleding zelf en de kosten voor het toevoegen van uw bedrijfslogo aan het artikel. Je kunt op je belastingaangifte aanspraak maken op deze promotiekost als diverse aftrek. Voor eigenaren van eenmanszaken, samenwerkingsverbanden, S-bedrijven en bepaalde trusts, nalatenschappen en vennootschappen met beperkte aansprakelijkheid (LLC's) biedt deze aftrek een groot voordeel.

In aanmerking komende belastingbetalers kunnen tot 20% van hun QBI aftrekken. Het QBI van een pass-through is het nettobedrag van gekwalificeerde inkomsten, winst, aftrek en verlies van een gekwalificeerde transactie of bedrijf. Het is belangrijk op te merken dat de belasting op zelfstandigen verwijst naar belastingen op sociale zekerheid en Medicare, vergelijkbaar met de Federal Insurance Contributions Act (FICA) belasting die door een werkgever wordt betaald. Wanneer een belastingplichtige de helft van de belasting op zelfstandigen aftrekt, is dit slechts een aftrek voor de berekening van de inkomstenbelasting van die belastingplichtige.

Het verlaagt de netto-inkomsten uit zelfstandig ondernemerschap niet en verlaagt de belasting op zelfstandigen zelf niet. De aftrek van het ministerie van Binnenlandse Zaken is een van de complexere aftrekposten. Kortom, de kosten van elke werkruimte die u regelmatig en exclusief voor uw bedrijf gebruikt, of u deze nu huurt of bezit, kunnen worden afgetrokken als kantoorkosten aan huis. Neemt uw thuiskantoor bijvoorbeeld 15% van uw woning in beslag, dan is 15% van uw jaarlijkse elektriciteitsrekening fiscaal aftrekbaar.

Sommige van deze inhoudingen, zoals hypotheekrente en afschrijving van woningen, zijn alleen van toepassing op degenen die hun kantoorruimte aan huis bezitten in plaats van huren. U hebt twee keuzes om de aftrek van uw thuiskantoor te berekenen: de standaardmethode of de vereenvoudigde optie, en u hoeft niet elk jaar dezelfde methode te gebruiken. De standaardmethode vereist dat u uw werkelijke kantoorkosten aan huis berekent en gedetailleerde gegevens bijhoudt in geval van een audit. Met de vereenvoudigde optie kunt u een door de IRS bepaald tarief vermenigvuldigen met de vierkante meters van uw thuiskantoor.

Als u de vereenvoudigde optie wilt gebruiken, mag uw thuiskantoor niet groter zijn dan 300 vierkante meter en kunt u afschrijvingen of aan huis gerelateerde gespecificeerde inhoudingen niet aftrekken. Als u de aftrek van uw thuiskantoor wilt maximaliseren, moet u de aftrek berekenen met behulp van zowel de reguliere als de vereenvoudigde methode om erachter te komen welke u het grootste voordeel oplevert. Als u voor de reguliere methode kiest, bereken dan de aftrek met behulp van IRS-formulier 8829, Expenses for Business Use of Your Home. Ongeacht of u aanspraak maakt op de aftrek van het hoofdkantoor, kunt u het zakelijke gedeelte van uw telefoon-, fax- en internetkosten aftrekken.

Het belangrijkste is om alleen de kosten af te trekken die rechtstreeks verband houden met uw bedrijf. U kunt bijvoorbeeld de internetgerelateerde kosten van het runnen van een website voor uw bedrijf aftrekken. Als u slechts één telefoonlijn heeft, mag u niet uw volledige maandelijkse factuur aftrekken, inclusief persoonlijk en zakelijk gebruik. Volgens de IRS: „Je kunt de kosten van de lokale basistelefoondienst (inclusief eventuele belastingen) niet aftrekken voor de eerste telefoonlijn die je thuis hebt, zelfs niet als je een kantoor in je huis hebt.

U kunt echter 100% aftrekken van de bijkomende kosten voor zakelijke interlokale gesprekken of de kosten van een tweede telefoonlijn die uitsluitend bestemd is voor uw bedrijf. Als u het standaard kilometertarief wilt gebruiken voor een auto die u bezit, moet u deze methode gebruiken in het eerste jaar dat het voertuig beschikbaar is voor gebruik in uw bedrijf. In latere jaren kunt u ervoor kiezen om het standaard kilometertarief te gebruiken of over te schakelen op de werkelijke uitgaven. Als u een auto leaset en gebruik wilt maken van het standaard kilometertarief, moet u het standaard kilometertarief gebruiken in elk jaar van de leaseperiode.

Net als bij de aftrek van het thuiskantoor kan het de moeite waard zijn om uw aftrek in beide richtingen te berekenen, zodat u aanspraak kunt maken op het bedrag dat het hoogste is. Een aftrek die u als ondernemer voor uzelf kunt nemen en die vooral de moeite waard is, is de aftrek voor bijdragen aan een pensioenregeling voor zelfstandigen. Bijdragen aan vereenvoudigde pensioenrekeningen voor werknemers (SEP-IRA's), Savings Incentive Match Plan for Employees (SIMPLE) IRA's en solo 401 (k), s verlagen uw belastingaanslag nu en helpen u belastinguitgestelde investeringswinsten te behalen voor later. Dienst voor interne belastingdiensten.

Belasting op zelfstandigen (sociale zekerheid en Medicare-belastingen). De aftrek voor thuiskantoren in één oogopslag. Aftrek voor thuiskantoor. Veelgestelde vragen - Vereenvoudigde methode voor aftrek in het hoofdkantoor.

Het lijkt bijvoorbeeld logisch dat je een pak dat je hebt gekocht voor een conferentie mag aftrekken, maar het is niet zo eenvoudig. Als u vanwege uw werk werkschoenen, gereedschapsriemen of andere apparatuur moet kopen, kunnen deze worden afgetrokken. Professionele kleding zoals pakken of werkjurken kan worden gedragen op evenementen buiten het bedrijf, daarom kunt u de kosten niet aftrekken. Als uw echtgeno (o) t (e) (die niet voor u als werknemer werkt) bijvoorbeeld met u op zakenreis gaat, kunt u alleen het deel van de verblijfs- en transportkosten aftrekken dat zou zijn gemaakt als u alleen had gereisd.

Professionele kleding of meer algemene kleding die voor vergaderingen met klanten wordt gekocht, is echter niet aftrekbaar, omdat u ze buiten het werk zou kunnen dragen. Een polo met uw bedrijfslogo zou bijvoorbeeld aftrekbaar zijn, terwijl een kaki broek dat niet zou zijn (zelfs als ze deel uitmaken van het bedrijfsuniform), omdat ze gemakkelijk buiten het bedrijf kunnen worden gedragen. Bepalen of werkgereedschap, uniformen en werkkleding fiscaal aftrekbaar zijn, hangt van een aantal factoren af. Entertainers, acteurs en muzikanten moeten mogelijk veel betalen voor hun werkgerelateerde kleding en accessoires.

Dit geldt voor de aankoop van de kleding en eventuele lopende onderhoudskosten van kleding of uniformen die niet buiten het werk kunnen worden gedragen, zoals stomerij, reparatie en maatwerk, die ook fiscaal aftrekbaar kunnen zijn. Je kunt kleding afschrijven voor het bedrijf waar je werkt door naar de sectie Miscellaneous Itemized Deductions te gaan. Als je een baan had als werknemer van W2, zou je de kleding zelf moeten betalen of zou je werkgever je die terugbetalen. Helaas kunnen dit soort kledingkosten niet worden gedeclareerd; je outfits zijn ook geschikt om zonder camera te dragen.

.