Kan ik werkkleding claimen op mijn belastingen in Canada?

Werkkleding is fiscaal aftrekbaar als uw werkgever vereist dat u ze elke dag draagt, maar niet als dagelijkse kleding, zoals een uniform, kan worden gedragen. Als uw werkgever echter van u verlangt dat u pakken draagt — die u als dagelijkse kleding kunt dragen — dan kunt u de kosten ervan niet aftrekken, zelfs niet als u de pakken nooit buiten het werk draagt. Voeg uw kledingkosten toe aan uw andere diverse gespecificeerde inhoudingen in de bijlage van schema A bij uw belastingaangifte. werkkleding behoort tot de diverse inhoudingen die slechts aftrekbaar zijn voor zover het totaal meer dan 2 procent van uw aangepaste bruto-inkomen bedraagt.

Tel alle inhoudingen in deze categorie bij elkaar op (andere inhoudingen omvatten werkgerelateerde reizen, werkhulpmiddelen en vakbladen) en trek twee procent van je aangepaste bruto-inkomen af. Dit is het bedrag dat je kunt aftrekken. Kleding is een van de meest betwiste belastingaftrekposten en wordt vaak afgewezen. Maar dit betekent niet dat u werkgerelateerde kledingkosten helemaal niet op uw belastingaangifte moet aftrekken.

Kleding is over het algemeen geen fiscaal aftrekbare uitgave. Desalniettemin is een belastingbetaler af en toe vastbesloten dat de kosten van zijn of haar kleding in aanmerking komen voor een belastingafschrijving en legt hij de zaak volledig voor de rechter. Bedrijven kunnen elke datum kiezen voor het einde van hun boekjaar. Belastingaangiften moeten voor bedrijven uiterlijk zes maanden na het einde van elk belastingjaar worden ingediend.

Over het algemeen kunnen alle bedrijven van hun inkomsten kosten aftrekken die niet alleen zijn gemaakt om het bedrijf operationeel te maken, maar ook om dat bedrijf in stand te houden zodra het operationeel is. Het CRA heeft een lijst met veelvoorkomende bedrijfskosten die u kunt aftrekken. Het belangrijkste is dat de kosten moeten worden gemaakt om bedrijfsinkomsten te verdienen en dat ze onder de gegeven omstandigheden redelijk moeten zijn. De Liaison Officer Service van CRA Wat het tijdschema betreft, is de enige beperking dat uitgaven die in het boekjaar van een bedrijf zijn gemaakt, moeten worden gedeclareerd op inkomsten die in dat jaar zijn verdiend.

Dit proces bevat rimpels met betrekking tot boekhoudmethoden (inkomsten of uitgaven die in een boekjaar zijn veiliggesteld, maar pas in het volgende jaar daadwerkelijk zijn betaald, moeten bijvoorbeeld worden meegerekend). In de onderstaande tabel vindt u voorbeelden van de belangrijkste bedrijfskosten die u kunt declareren bij het indienen van uw belastingen. U kunt de kosten aftrekken van artikelen die uw bedrijf indirect heeft gebruikt om goederen of diensten te leveren. Bijvoorbeeld medicijnen en medicijnen die worden gebruikt in een dierenartspraktijk, of schoonmaakbenodigdheden die door een loodgieter worden gebruikt.

Belastingen, vergoedingen, licenties en contributies zijn aftrekbaar, maar je kunt de lidmaatschapskosten van de club, inclusief initiatiekosten, niet aftrekken als het hoofddoel van de club bestaat uit restaurants, recreatie of sportactiviteiten. U kunt de kosten van kleine voorwerpen zoals potloden, pennen, postzegels, paperclips en briefpapier aftrekken. Gebruik geen bureaus, stoelen, archiefkasten en rekenmachines omdat het kapitaalgoederen zijn. Als uw huis bijvoorbeeld 1.500 vierkante meter groot is en uw kantoor 300 vierkante meter, is uw kantoor 20% van de totale grootte van uw huis.

Dat betekent dat u 20% van veel woonlasten als huiskantoorkosten kunt aftrekken op uw belastingaangifte. U kunt bepaalde uitgaven aftrekken voor warmte, elektriciteit, verzekeringen, onderhoud, hypotheekrente (of huur), onroerendgoedbelasting en „andere kosten”. Nogmaals, dit moet in verhouding staan tot de werkelijke ruimte die u in uw huis gebruikt voor uw bedrijf. Als het gaat om het aftrekken van bedrijfskosten voor reparaties en onderhoud, kun je de waarde van je eigen arbeid niet aftrekken.

U kunt brutosalarissen en andere uitkeringen, zoals Canada Pension Plan en Employment Insurance, die u aan werknemers betaalt, aftrekken. In de meeste gevallen is de limiet van 50% van toepassing op de kosten van maaltijden, dranken en entertainment wanneer u reist. U kunt de betaalde huur aftrekken voor onroerend goed dat in uw bedrijf wordt gebruikt. U kunt bijvoorbeeld de huur aftrekken voor de grond en het gebouw waar uw bedrijf is gevestigd.

U kunt beheer- en administratiekosten aftrekken, waaronder bankkosten die zijn gemaakt om uw bedrijf te runnen. Bankkosten omvatten de kosten voor het verwerken van betalingen. U kunt rente aftrekken op geld dat is geleend voor zakelijke doeleinden of om onroerend goed te verwerven voor zakelijke doeleinden. Kijk op de CRA-website voor limieten.

U kunt onroerendgoedbelasting aftrekken voor de grond en het gebouw waar uw bedrijf is gevestigd. Houd er rekening mee dat de onroerendgoedbelasting met betrekking tot zakelijk gebruik van werkruimte in uw woning moet worden geclaimd als kosten voor zakelijk gebruik van de woning. U kunt uitgaven voor telefoon en nutsvoorzieningen zoals gas, olie, elektriciteit, water en kabel aftrekken als u de kosten hebt gemaakt om inkomsten te verdienen. U kunt alle gewone premies voor commerciële verzekeringen aftrekken voor alle gebouwen, machines en apparatuur die u in uw bedrijf gebruikt.

Verzekeringskosten in verband met uw motorvoertuig moeten worden gedeclareerd als kosten voor motorvoertuigen. U kunt een debiteuren die niet worden uitbetaald, aftrekken als u deze al als inkomen voor het jaar had opgenomen. U kunt kosten voor reclame aftrekken, waaronder reclame op Canadese radio- en televisiestations en in Canadese kranten. Digitale reclame is ook fiscaal aftrekbaar.

De Canada Revenue Agency biedt een gratis Liaison Officer-service aan eigenaren van kleine bedrijven en zelfstandigen met persoonlijke bezoeken en vooraf georganiseerde seminars. Een verbindingsfunctionaris kan uw belastinggerelateerde vragen beantwoorden, veelvoorkomende belastingfouten bespreken en beste praktijken uitleggen. Schrijf je in om via e-mail tips, artikelen en tools voor ondernemers en meer informatie over onze oplossingen en evenementen te ontvangen. Je kunt je toestemming op elk moment intrekken.

De rechter zei verder dat hoewel het „donkere kleding is, het nog steeds kleding is die gedragen kan worden „in het algemeen op het werk of elders. Desgagné citeerde een eerdere uitspraak van de belastingrechtbank die een advocaat toestond kledingkosten af te trekken, en de rechter verklaarde dat deze eerdere zaak waarschijnlijk alleen betrekking had op de kosten van „zeer gespecialiseerde” kleding, zoals de jurk en de banden, die in de praktijk alleen in de rechtbank worden gedragen. Als je een slim nieuw pak moet kopen voor je baan als paralegal of uniformen voor je taken van de Nationale Garde, lijkt het erop dat dit voor de hand liggende werkkosten en geldige belastingaftrek zijn. Professionele kleding zoals pakken of werkjurken kan worden gedragen op evenementen buiten het bedrijf, daarom kunt u de kosten niet aftrekken.

Als je bijvoorbeeld in totaal 10.000 kilometer per jaar hebt gereden en je hebt berekend dat 1.000 kilometer zakelijk waren, kun je een aftrek van 10% claimen voor het gebruik van je auto, zegt Trépanier. Muzikanten en entertainers kunnen de kosten van theaterkleding en accessoires aftrekken, zolang ze niet geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Als de IRS vragen stelt, bewijzen kwitanties dat u het geld hebt uitgegeven aan de kleding waarvoor u een aftrek claimt. Als het echter een thuiskantoor is, kan slechts een deel van het internet worden geclaimd voor gebruik in uw werkruimte.

Desgagné getuigde dat ze „zwarte kleding heeft gekocht voor deze doeleinden en „dat het niet haar stijl is om zulke zwarte kleding te dragen, maar deze alleen draagt om naar de rechtbank te gaan en op werkdagen dat ze naar de rechtbank moet. Om aanspraak te kunnen maken op een aftrek voor het kopen van kleding, moet de kleding verplicht zijn voor uw werk en niet geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Er was een soortgelijk geval met een tv-nieuwspresentator waarin ze kledingkosten probeerde af te trekken, omdat de kleding die ze kocht voldeed aan de richtlijnen van haar werkgever, de nieuwskanaal. Als u van werknemers verlangt dat ze bepaalde kledingstukken kopen voor hun werk, geldt dezelfde regel; als ze de kosten op hun eigen persoonlijke belastingaangifte gaan betalen, moet het artikel door u, hun werkgever, worden gedragen en moet het gewoon en noodzakelijk zijn om hun werk te voltooien.

De ontvangsten voor de bedragen die u besteedt aan het onderhoud van uw werkkleding, zoals voor stomerij, schoenpoetsservice en kleermakersdiensten, zijn even belangrijk omdat ook deze kosten aftrekbaar zijn. .